Soki warzywne – szybki sposób na oczyszczenie organizmu

soki warzywne

soki warzywne

Już jedna szklanka soku rano potrafi dać nam zastrzyk energii na cały dzień. Smaczne i zdrowe soki i koktajle warzywne chronią nas przed infekcjami, wpływają na koncentrację, wzmacniają nerwy, oczyszczają nasz organizm z toksyn i mają właściwości lecznicze. Dodatkowo są sycące i dostarczają naszemu organizmowi niewielu kalorii.

Zdrowotne właściwości soków warzywnych

Świeżo wyciśnięte soki warzywne zawierają witaminy, błonnik i składniki mineralne. Warzywa do soków może dowolnie łączyć, przez co powstają różne intensywności i kolory. Innym pomysłem mogą być koktajle warzywne, w których łączy się twarde warzywa z miękkimi składnikami, tworząc pyszną i zdrową mieszankę. Jeśli dorzucimy do koktajlu miętę lub szpinak, uzyskamy nowe wartości orzeźwiające. Zdrowy warzywny sok jest też okazją na przemycenie warzyw, za którymi się nie przepada. Wystarczy dodać je do soku i gotowe.

Sok marchewkowy – naturalne źródło beta-karotenu

Sok marchewkowy obok beta-karotenu dostarcza także witaminy z grupy B, C, P, K, a także sodu, potasu, miedzi, żelaza, kobaltu, manganu. Dba i pielęgnuje nasze oczy, wpływa przeciwbakteryjnie, wzmacnia odporność i poprawia trawienie. Dodatkowo wzmacnia naczynia wieńcowe, paznokcie i włosy, poprawiając stan błony śluzowej, także ujędrnia i odżywia skórę. Działania soku marchewkowego nie jesteśmy w stanie przecenić, ma on bardzo istotny wpływ na nasze zdrowie i prawidłowe działanie organizmu.

Sok z pomidorów – niesamowite właściwości

Soku pomidorowego nie trzeba nikomu przedstawiać, od lat jest znany jako skarbnica witamin z gruby B oraz witaminy C, E, K, P i beta-karotenu. Witamina C jest nieodzowna w procesie przyswajania żelaza z innych produktów spożywczych, zaś witamina P odpowiada za prawidłowe przyswojenie witaminy C. Dodatkowo sok pomidorowy zawiera dużą dawkę potasu, magnezu, żelaza, wapnia, miedzi, fosforu, cynku i błonnika. Wprowadzony do diety na stałe pomaga w regulowaniu przemiany materii, przeciwdziała schorzeniom wątroby, tarczycy i pęcherzyka żółciowego. Także hamuje rozwijanie się drobnoustrojów, gdyż ma właściwości antybiotyczne. Jego dodatkowym atutem jest regeneracja skóry i opóźnienie starzenia się komórek.

Nieoceniony sok z buraków

Soki warzywne to także sok z buraka bogate źródło antocyjanów i flawonoidów, a także magnezu, sodu, potasu i wapnia. Regularnie pity działa krwiotwórczo, tym samym łagodząc dolegliwości powiązane z klimakterium. Dodatkowo przeciwdziała rozwijaniu się wolnym rodnikom i wpływa przeciwnowotworowo. Jeśli borykasz się z nadciśnieniem i arytmią serca, sok pomidorowy zawiera zalecaną porcję wapnia i sodu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*