Armin van Buuren

Poprzedni temat «» Następny temat
Next DJ
Autor Wiadomość
kawson1992 
FSOE Listener



Pomógł: 9 razy
Wiek: 24
Dołączył 2464 dni temu
Posty: 1465
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-02-2012, 21:52  Next DJ


EKSKLUZYWNIE Z... NEXT DJ

Jeśli czasami macie wrażenie, że nucie brakuje wokalu lub też motywu, który czyniłby ją wyjątkową, to osobą, do której powinniście się zgłosić jest Next DJ! Młody DJ z okolic Poznania, którego mash-upy były supportowane przez takie sławy jak Ferry Corsten, Orjan Nilsen czy Talla 2XLC. Usłyszeć go możecie na doskonale znanych eventach typu GlobalGathering lub Trance Xplosion jak i również na imprezach klubowych z cyklu Melodic Sea, Music Fortress oraz We Love Trance Club Edition. Dziś specjalnie dla WeLoveTrance.pl kilka słów o polskiej scenie muzycznej, djingu jak i o nim samym - sprawdźcie!




www.welovetrance.pl/nextdj
www.facebook.com/nextdjofficial
www.myspace.com/nextdeejay
www.twitter.com/nextdeejay
www.soundcloud.com/nextdj
www.mixcloud.com/nextdj


Cześć Maciek! Next DJ kojarzony jest przede wszystkim z mash-upami. Czy mash-up to też produkcja? Możesz nazwać siebie producentem?
Cześć! Zdecydowanie producentem nie jestem... jeszcze :) Mashupowanie to raczej miksowanie, a nie produkcja.

Czy po pewnym czasie każdy DJ stanie się również producentem i odwrotnie?
Generalnie ten cały biznes wygląda w ten sposób, że chyba bardziej zarabia się pieniądze na graniu niż na sprzedawaniu mp3. Jednak żeby zarobić dobre pieniądze na graniu, trzeba mieć na koncie świetne produkcje, wspierane przez tych najpopularniejszych na świecie. Produkcjami trzeba wyrobić sobie dobrą markę, a wtedy organizatorzy imprez zaczynają takiego artystę dostrzegać i z dnia na dzień jego stawka za występ idzie w górę. Wśród 100 najpopularniejszych djów świata chyba każdy jest też producentem, choć mogę się mylić. Pamiętam, że wyjątkiem zawsze był Eddie Halliwell, ale on nadrabiał brak produkcji niesamowitymi zdolnościami technicznymi za konsoletą - mi osobiście opadła szczęka, jak zobaczyłem jego popis po raz pierwszy na żywo w 2006 roku. Odpowiadając na pytanie - jeśli DJ chce być rozpoznawalny i mieć dużo bookingów, powinien zabrać się za produkcje. Natomiast w świecie wszechobecnego piractwa producent powinien także nauczyć się grać na sprzęcie - o ile oczywiście chce na tym wszystkim zarabiać.




Można powiedzieć, że mash-upy to dobry start. Zamierzasz zająć się produkcją własnych utworów?
Jest to w jakiś sposób dobry start. Taki pierwszy krok w kierunku tego, aby zostać dostrzeżonym - Myon & Shane 54 też kiedyś byli znani głównie z mash-upów. O mnie dużo klubowiczów usłyszało w momencie, kiedy podczas transmisji ASOT 450 z Wrocławia Jorn van Deynhoven zagrał mój "Between RAMsterdam", a kilka miesięcy później w audycji Corsten's Countdown pojawił się "Hand". Radość z usłyszenia mash-upa swojego autorstwa w takich okolicznościach jest nieopisana, ale co by to było, gdyby bardzo znany dj zagrał moją własną produkcję?! I to jest od dawna mój cel, niestety z dnia na dzień nie da się zostać producentem - to byłoby zbyt proste. Od pewnego czasu dążę jednak w tym kierunku, pierwsze kroki zostały już poczynione. Na efekty przyjdzie pewnie jeszcze sporo poczekać, bo nie chciałbym prezentować ludziom czegoś przeciętnego, o czym zapomną po pierwszym odsłuchu. Mam jednak nadzieję, że nastąpi to w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

A propos nicku Next DJ, podobno z jego powstaniem wiąże się ciekawa historia...
Rzeczywiście :) Szczegółów nie opowiem, ale tak ogólnie, to pseudonim Next DJ powstał pewnego wiosennego dnia 2007 roku, na potrzeby gościnnego seta do lokalnego radia. Sama nazwa chyba nie jest trudna do rozszyfrowania - stwierdziłem, że skoro chcę być następnym djem, to czemu nie nazwać się właśnie tak? :)

Czy będąc na imprezie potrafisz wysłuchać seta nie oceniając go?
Nie pamiętam dokładnie, kiedy to się zaczęło, ale z pewnością kilka dobrych lat wstecz - kiedy pozostali klubowicze po prostu bawili się na imprezach, nie zwracając uwagi na to kto gra, co gra i jak gra, ja oprócz zabawy wiedziałem kto stoi za konsoletą, znałem tytuły jego najnowszych produkcji lub też miałem przesłuchane jego sety z innych imprez, żeby wiedzieć jakiej muzyki się po nim spodziewać. Sprawiało mi radość, kiedy już po kilku sekundach kolejnego utworu w secie wiedziałem dokładnie co to jest. Jeszcze większą radość sprawiało mi, gdy słyszałem, że set jest dobry technicznie. Można powiedzieć, że byłem (i jestem nadal) chyba czasami aż za bardzo zaangażowany w ocenianie cudzych setów na imprezach - słucham uważnie każdego przejścia. Teraz jednak czasy się trochę zmieniły, bo w świecie kontrolerów i magicznych guzików "sync" sporo djów gra sety idealne technicznie od początku do końca, niskim nakładem pracy przy dopasowywaniu tempa poszczególnych utworów. Wtedy pozostaje mi jedynie ocena doboru utworów... no i oczywiście zabawa na parkiecie - bo od kiedy zacząłem przygodę z graniem, to zauważyłem, że duże grono moich znajomych djów przyjeżdża na imprezę tylko po to, żeby zagrać i siedzieć/pić na backstage. Na szczęście ja w dalszym ciągu uwielbiam również bawić się po drugiej stronie konsolety - o ile słyszę z głośników dobry trance :)




Grając na imprezach zawsze zakładasz charakterystyczną koszulkę z logo strzałki. Dlaczego? Czy ma to związek z Twoim nickiem?
Strzał w dziesiątkę! Wiele ludzi zastanawiało się, co tak naprawdę ma oznaczać ta strzałka skierowana w prawą stronę. Jeśli dobrze przyjrzycie się mojemu logotypowi - czcionce, którą napisany jest mój pseudonim na plakatach czy też na mojej stronie, zauważycie pomiędzy literami E oraz X zamkniętą przestrzeń, tworzącą właśnie taką strzałeczkę :) Przy okazji taka strzałka jest dobrym zobrazowaniem słowa "next".

Muzyką trance interesujesz się już prawie 10 lat, więc sam wiesz najlepiej, że trudno jest się wybić. Uważasz, że w Polsce jest to nawet jeszcze bardziej trudne? Co sądzisz o polskich tranceowcach?
W Polsce jest bardzo trudno wybić się, nawet jeśli ma się na koncie niezliczoną ilość świetnych produkcji. Mamy sporo znakomitych producentów, o których w Polsce jest stosunkowo cicho, natomiast ich produkcje są zauważane przez klubowiczów i organizatorów imprez z całego świata. U nas obecnie trzeba grać komercję, żeby zostać zauważonym i mieć dużo propozycji grania na imprezach. Nie będę wymieniał pseudonimów, ale wśród moich znajomych producentów i djów całkiem sporo na przestrzeni ostatnich kilku czy kilkunastu miesięcy zmieniło styl - czasami tylko trochę, ale niektórzy o 180 stopni. Dzięki temu grają teraz częściej. Ja jednak na chwilę obecną zdecydowanie wolę zostać przy muzyce trance, nawet kosztem braku bookingów. Jeśli pytasz o polskich tranceowców, na pewno muszę wspomnieć o producencie ukrywającym się pod pseudonimem Matt Bukovski. Wśród setek czy nawet tysięcy powtarzających się motywów w upliftingowych produkcjach, on potrafi wykrzesać takie emocje w swoich utworach i remiksach, że ciężko przejść obok nich obojętnie. Mam nadzieję, że 2012 będzie rokiem jego wielkich sukcesów, czego życzę mu z całego serca.




Za kilka dni zagrasz na Trance Xplosion. Mogliśmy Cię również usłyszeć na kilku edycjach GlobalGathering, a ostatnio na I Love New Year. Zdaje się, że do "kolekcji" brakuje jeszcze tylko Sunrise Festival. Czy jest impreza, na której nie chciałbyś zagrać czy może dla Ciebie liczy się tylko granie?
Może nie konkretna impreza, ale na pewno jest kilka miejsc w Polsce, których nie mam ochoty odwiedzać z różnych względów. Jeśli chodzi ogólnie o imprezy, raczej nie ma znaczenia jej nazwa, marka. Nie ma znaczenia również liczba ludzi. Ważne, żeby ludzie wiedzieli po co przychodzą i wtedy ja mam wielką satysfakcję, że mogę dla nich zagrać - nawet jeśli jest to kameralna impreza dla kilkudziesięciu osób bez fajerwerków i kosmicznego nagłośnienia.

Już ponad 4 lata prowadzisz audycję We Love Trance. Mniej więcej od roku możemy jej słuchać w radiu Planeta Poznań. Jednak od pewnego czasu słyszy się również o imprezach We Love Trance Club Edition. Powiesz nam coś więcej o tym projekcie?
Audycja wystartowała w grudniu 2007 roku, czyli ładny kawał czasu temu. Pomysł na stworzenie klubowej edycji We Love Trance narodził się mniej więcej dwa lata temu, jednak szybko okazało się, że poznańskie kluby nie zgadzają się na imprezę, gdzie od początku do końca miałby pojawić się tylko ten gatunek. Pomysł upadł, ale wiosną ubiegłego roku okazało się, że jednak w pewnym miejscu da się zrobić We Love Trance i nikt nie będzie ingerował w repertuar muzyczny. Tym miejscem był poznański Fort Colomb, w którym odbyła się pierwsza klubowa edycja WLT - była to równocześnie moja impreza imieninowa. Od tamtej pory odbyły się jeszcze trzy edycje tej imprezy - jedna w Forcie oraz dwie w Jokerze w Grodzisku Wielkopolskim. Imprezy spod znaku We Love Trance, to wydarzenia, których mi osobiście jako klubowiczowi brakowało na mapie Poznania. Klubów jest tutaj ogromna liczba, jednak w żadnym nie gra się trance, a jeśli nawet coś takiego ma miejsce, to nie przez całą imprezę. WLT organizowane jest w szczególności dla tych wszystkich klubowiczów zakochanych w trance, dla których nie jest istotne to czy dany utwór za konsoletą zagra czołowy zagraniczny dj, czy też ten sam numer zaproponuje klubowiczom średnio znany, ale znający się w temacie dj z Poznania lub okolic. Dzięki temu ceny za wstęp ograniczamy do minimum, w Forcie wstęp jest nawet bezpłatny.

Korzystając z okazji, chciałbym absolutnie premierowo poinformować, że już za miesiąc, a konkretnie 17 marca na antenie Planety Poznań usłyszycie 200 wydanie audycji We Love Trance! To jednak nie koniec dobrych informacji - 200 wydanie audycji będziemy celebrowali podczas równie jubileuszowej piątej klubowej edycji We Love Trance. Już teraz zapraszam bardzo gorąco do słuchania specjalnego wydania audycji, a także do Fortu Colomb, w którym w sobotę 17 marca na jednej scenie zagra aż 9 djów i to wszystko specjalnie dla Was całkowicie za darmo! Startujemy punktualnie o 20:00 - mamy nadzieję, że będziecie tam razem z nami już od samego początku, a my w podziękowaniu za Waszą obecność zaprezentujemy Wam trance na najwyższym poziomie.




W kwestii jak DJ powinien grać zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że najważniejsza jest publika, że trzeba grać tak, by słuchający byli zadowoleni, inni na pierwszym miejscu stawiają to co sami czują, czyli grają to, co kochają. Są również zwolennicy "wszystkiego po trochu". Jak to jest z Tobą?
Wyznaję zasadę, że gdziekolwiek jadę grać, zabieram ze sobą tylko i wyłącznie te utwory, które sam uwielbiam. To jest tak zwana pierwsza selekcja repertuaru. W związku z tym na pewno mogę powiedzieć, że gram tylko to, co kocham. Nie zamykam się jednak w jednym podgatunku trance, co pozwala mi - oczywiście w ramach muzyki trance - dopasować się pod klimat panujący w danej chwili w klubie. Gdybym kompletnie nie liczył się ze zdaniem klubowiczów, to lepiej byłoby, żebym został w domu, a to przecież dla nich gram. Dopasowanie muzyki do publiki ma jednak swoje granice - jeśli ktoś zaprasza Next DJa na imprezę, to nie powinien raczej oczekiwać od niego, że dla dobra klubowiczów zagra house albo hity z radia na literę E. Kiedyś na GlobalGathering, tuż przed setem podszedł do mnie klubowicz i wręczając mi 20zł chciał, żebym zagrał Deep Dish...

Kiedy DJ może powiedzieć, że odniósł sukces?
Wtedy, kiedy widzi pozytywną reakcję klubowiczów bawiących się na parkiecie. Może to być nawet zwykły uśmiech na twarzy. Obejrzyjcie na youtube zapis mojego seta z ubiegłorocznego GlobalGathering w Gdańsku - to było coś niesamowitego, dla takich chwil warto żyć.

Na Twojej stronie możemy przeczytać, że masz już na swoim koncie mnóstwo mash-upów. Oprócz tego Twoje guestmixy są prezentowane w wielu radiach internetowych. Można powiedzieć, że dosłownie zasypujesz nas swoimi propozycjami. Ostatnimi czasy Orjan Nilsen również działa w ten sposób. Uważasz, że to dobry sposób na osiągnięcie sukcesu?
Orjan to mój aktualny numer 1 od kilku miesięcy, jego to już na pewno nigdy nie dogonię, nie ma takiej opcji :) Swoją drogą... jakieś trzy-cztery lata temu wysłałem mojego mashupa Orjanowi - polecił mi poprawić pewien fragment, a gdy już to zrobiłem, powiedział że będzie go grał w setach - byłem bardzo mile zaskoczony, że w ogóle odezwał się wtedy do mnie.

Tak jak już wcześniej wspomniałem, przede wszystkim autorskie produkcje przybliżają do ewentualnego sukcesu. Niektórzy zamiast mashupów, zaczynają od remiksów znanych utworów - tak jak na przykład Jorn van Deynhoven. Guestmixów do najróżniejszych stacji radiowych - zarówno polskich jak również zagranicznych, mam za sobą kilkadziesiąt, a może i nawet ponad 100 - trudno dokładnie policzyć, bo nagrywam je regularnie od pięciu lat. Od początku tego roku dostałem już prawie 10 kolejnych zaproszeń - jest to fajne i na pewno w jakimś stopniu pomaga w promocji swojej osoby. Jest szansa, że dzięki temu dotrę do większego grona odbiorców i może ktoś przez to wybierze się również na mój występ podczas imprezy.




Czego możemy się spodziewać od Next DJa w najbliższym czasie? Gdzie możemy Cię spotkać? Co nam zaprezentujesz?
Po pierwsze i najważniejsze - co tydzień z piątku na sobotę o 2:00 możecie usłyszeć moją audycję We Love Trance na antenie radia Planeta Poznań - w Poznaniu i całej Wielkopolsce w stacjonarnych radioodbiornikach, a także na całym świecie za pośrednictwem internetu.

Jeszcze jedna audycja, o której nie wspominałem wcześniej, a prezentuję w niej najciekawsze transowe klasyki, to Dreamotions - The Way To Happiness. Możecie jej słuchać zawsze w ostatnią środę miesiąca na kanale trance w RadioParty.pl od 19:00.

Na żywo w najbliższym czasie będzie można mnie usłyszeć na pewno 17 lutego w Inowrocławiu podczas Melodic Sea. Dzień później, w sobotę 18 lutego trzeci raz z rzędu wystąpię na Trance Xplosion, tym razem na Międzynarodowych Targach Poznańskich - pamiętajcie, że zagram set otwarcia, więc tym razem wyjątkowo zróbcie before... już na terenie imprezy, na głównym parkiecie od 19:30 :) Mogę zapewnić już teraz, że będzie to bardzo energiczne rozpoczęcie Trance Xplosion 2012! Na 17 marca szykujemy w Poznaniu "koniec świata", czyli występ 9 djów na 200 wydanie We Love Trance i piątą klubową edycję tej audycji. Zapraszam serdecznie!

Bardzo dziękuję za wywiad, życzę udanego występu w sobotę oraz dalszych sukcesów!
Dziękuję bardzo! Niech muzyka nas łączy :)

Wywiad przeprowadziła Marta Waluś



Polecam wszystkim :ok:
_________________
http://www.lastfm.pl/user/kawson1992
 
 
Profil Facebook
 
 
Warrior 



Pomógł: 38 razy
Wiek: 30
Dołączył 2840 dni temu
Posty: 1585
Skąd: Tarn.Góry/Cz-Dz
Wysłany: 15-02-2012, 22:52  


Świetny wywiad. :)

"Kiedyś na GlobalGathering, tuż przed setem podszedł do mnie klubowicz i wręczając mi 20zł chciał, żebym zagrał Deep Dish... " padłem :lol:

Jak na początku zostało powiedziane że wiele ludzi dopiero się o nim dowiedziało jak został zagrany jego mashup RAMsterdama podczas asota 450. Jako odwieczny fanboy RAMsterdama w Jornowym wydaniu, podczas eventu z powodu przesterów wysokich tonów byłem wściekły, że leciał "jakiś" wokalny RAMsterdam. Ale mając możliwość słuchania nagrania asota 450 z di.fm oceniam ten mashup wyśmienicie. Jeden z najlepszych momentów asota 450, jako tego mojego rozdziewiczającego eventu. :serce:
Na Ilnym też niczego sobie zagrał. Spokojne zakończenie eventu.

Kiedy w mojej okolicy doczekam się stricte trancowego klubu? :(
_________________
życie bez roweru powoduje raka płuc i choroby serca
 
 
 
 
Kamilozz 
Coldharbour



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył 2456 dni temu
Posty: 1368
Skąd: Stęszew
Wysłany: 16-02-2012, 16:56  


Jedne z ciekawszych wywiadów jakich ostatnio czytałem :)
 
 
 
Kanes 
Administrator



Zaproszone osoby: 3
Pomógł: 22 razy
Dołączył 3064 dni temu
Posty: 8601
Skąd: WLKP
Wysłany: 22-02-2012, 19:56  


Kilka mashupów ma ciekawych ale łącząc z 'Brute' z 'Beautiful Things' mocno przesadził:

_________________
TOP Marzec 2015

* Airscape - Beautiful Tomorrow [High Contrast]
* Dimension - Origami [Flashover]
* Matt Holliday - New Leaf [GO On Air]
* Orkidea - Revolution Industrielle [Black Hole]
* Rex Mundi - Garden [Afterglow]
* Robert Nickson - Spiral 2015 [Who's Afraid Of 138?!]
* Silvermine - Flying (Solarstone Pure Mix) [Pure Trance]
* Will Atkinson - Numb The Pain [Subculture]
 
 
Profil Facebook
 
 
Sound Reflect 
Only Music

Asot-Only

Wiek: 24
Dołączył 2132 dni temu
Posty: 6
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 23-02-2012, 00:04  


Popieram świetny wywiad, bardzo ciekawy i rozbudowany :)
_________________
Zapraszam Na mój Fanpage
http://www.facebook.com/SoundReflectMusic
 
 
Profil Facebook
 
 
Dawid 
Ableton Live User



Pomógł: 10 razy
Wiek: 23
Dołączył 3065 dni temu
Posty: 397
Skąd: Sandomierz HSO
Wysłany: 24-02-2012, 12:32  


Kanes - 22-02-2012, 19:56 napisał/a:
Kilka mashupów ma ciekawych ale łącząc z 'Brute' z 'Beautiful Things' mocno przesadził:




Powiem tak - o ile breakdown jeszcze brzmi jako tako, to później nie pasuje to do siebie..
BTW, Wywiad bardzo Ciekawy, pokazuje jak ciężko trzeba pracować żeby się w dzisiejszych czasach wybić :)
_________________
| Terratec DMX6 Fire 24/96 | M-Audio StudioPro3 | M-Audio KeyRig 49 | Shure Prologue 14L | TDK MP-200 |Ableton Live 7.0.3. |

 
 
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Joy & han350.



Regulamin | Faq | Statystyki | AsotOnly - Facebook | Kontakt

Znajdziesz nas w Google+
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 12