3 sposoby na… niepodjadanie niezdrowych przekąsek

3 sposoby na... niepodjadanie niezdroywch przekąsek

Zdrowe ciało to marzenie niemal każdego z nas. Chcemy zachować szczupłą sylwetkę, jednocześnie czując się dobrze. Pomóc może nam w tym ograniczenie do minimum podjadania niezdrowych przekąsek w ciągu dnia, co niejednokrotnie robimy nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Wbrew pozorom odzwyczajenie się od tego złego nawyku wcale nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Wystarczy tylko zapisać sobie kilka ważnych zasad i pamiętać o ich regularnym stosowaniu.

1. Pij dużo wody

Spożywanie w ciągu jednego dnia dużej ilości wody, to jedna z podstawowych zasad, o której mówi większość dietetyków. Chociaż zazwyczaj różnią się oni między sobą w ocenie tego, ile dokładnie litrów wody powinniśmy dziennie wypijać, niezaprzeczalnym jest fakt, że warto robić to często i w sporych ilościach. Picie wody zapełnia nam żołądek, dzięki czemu jesteśmy bardziej syci i nie mamy ochoty, by coś zjeść. Poza tym, jeśli wyrobimy w sobie nawyk sięgnięcia po szklankę wody zamiast czegoś słodkiego, jesteśmy już na wygranej pozycji.

2. Zastąp słodycze owocami

Słodycze zakupione w sklepie mają to do siebie, że bardzo mocno uzależniają. Szczególnie dotyczy to produktów, zawierających różne emulgatory i poprawiacze smaku. Dodatkowo, nasz organizm uwielbia wszystko co słodkie, bo zazwyczaj był do tego smaku przyzwyczajany od najmłodszych lat, kiedy to nasi rodzice, czy wujkowie okazywali nam miłość kupując mnóstwo słodyczy, które jako maluchy ochoczo zjadaliśmy, nie zdając sobie sprawę z ich szkodliwości. Na szczęście jako dorośli mając większą świadomość tego co jemy, możemy bardziej to kontrolować. Znakomitym pomysłem będzie zamiana niezdrowych słodyczy na owoce. Niektóre z nich, jak na przykład banany, pomarańcze, gruszki, czy jabłka również zawierają cukier, który zaspokoi zapotrzebowanie naszego organizmu na słodki smak, a dostarczą nam o wiele mniej kalorii, niż kupny batonik czy ciastko.

3. Wyznacz stałe pory dnia

Każdy z nas lubi trochę „zgrzeszyć”, zjadając batona czy kawałek czekolady. To nic złego, ale tylko jeśli pamiętamy, żeby robić to z głową i mieć kontrolę nad złymi nawykami. Najlepiej, jeśli wyznaczymy sobie stałe godziny i ustalimy limit produktów, jakie możemy w tym czasie zjeść. Kiedy nasz organizm przyzwyczai się do stałych godzin otrzymywania swojej codziennej dawki cukru, nie będzie już się go domagał o innych porach dnia. Jeżeli tylko nie będziemy przesadzać i nadużywać „słodkich godzin”, istnieje duża szansa, że pozytywnie wpłynie to na naszą wagę, oraz samopoczucie.

admin Author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *